Polární tanec na Islandu

26.05.2020

Zastavit se.

Zvednout hlavu.

Zavřít oči a věřit.

Dnešní krátký článek vás provede cestou, jak si lépe užít daný okamžik s propojením nádherného přírodního úkazu, kterým je Aurora Borealis neboli polární záře. Ráda čtu knihy, ve kterých hledám. Tím myslím, číst mezi řádky. Není to jednoduché a někdy si dané části musím přečíst vícekrát, abych pochopila pravou podstatu věci.

Umíte vy číst mezi řádky?

Výprava na kterou nikdy nezapomenete!

Polární záři můžete spatřit v mnoha zemích severní polokoule (Norsku, Rusku, Kanadě, Grónsku, Aljašce a Švedsku), ale jedny z nejkrásnějších uvidíte rozhodně na Islandu.

Znáte ten pocit, když si něco doopravdy přejete a ono se to splní?

Nevím do jaké míry si přivoláváme do života určitě věci a lidi, ale věřím tomu, že všechno co jsme si přivolali mělo důvod k našemu osobnímu rozvoji a každá jediná věc nás v životě učí. Otázka zní jsme schopni doopravdy vidět a učit se?

V životě můžete mít různé hodnoty, ale pro mě se stala důležitá hodnota přítomného okamžiku. Nemyslím tím, chodit do práce, vydělávat peníze. Mám na mysli každodenní uvědomění si hodnoty mého života, opravdových chvílí. Nikdy už se nevrátíte do minulosti, jedině tehdy, když vám do života přijde znova něco, z čeho jste se měli poučit už předtím, ale ještě se tak nestalo.

Nezáleží, jak dlouho na tomto světě budeme, pro mě se stalo více důležité, jak kvalitně, intenzivně ho prožiji. My. Naučili jsme se milovat život, že jsme uvykli k ne životu.

Dává vám to smysl?

Něco se ve mě změnilo. Nebo to tam bylo už dávno.

K uvědomění si přítomného okamžiku mi hodně pomohl nádherný přírodní úkaz, který mi hodně ovlivnil můj život.

Polární záře

Na okamžik si představte, že "Je tady".

Jdete domů, černočerná tma a prázdné ulice. Z ničeho nic je nad hlavou jakási zelená šmouha, která nabírá na obrátkách. Mění barvy do fialova a růžové, zvětšuje se a ukazuje svou pravou tvář.

Je to absolutně fascinující.

Mobil vám cvaká o sto šest, dokonce i spadne. V tu chvíli si uvědomíte, že i kdyby jste se za každou cenu snažili zachytit ten daný okamžik ten pocit, nikdy se vám to nepodaří.

To je to kouzlo.

Vlní se do rytmu, jako kdyby tančila na známou píseň. Na pár minut se zastaví čas. Jste tu jen vy a tento jedinečný polární úkaz. Chvíli máte až mrazivý pocit a říkáte si: "Je to vůbec možné?" Polární záře je přesnou ukázkou toho, že život a věci v něm jsou pomíjivé. Z ničeho nic se objeví a pak zase tak rychle jak přišla, odejde.

Takhle to má ale smysl. Nesnažte se nad tím více pozastavovat a jděte dál. Ono přece jen ty nejkrásnější věci na světe nejsou věci a mají určitou lhůtu. Tam, kde je něco pernamentního není opravdový život.

Když se začne vlnit nad hlavou, tančí do rytmu a a pak putuje dál.

Zrovna nedávno jsem viděla největší polární záři přímo v centu před mým apartmánem, kde bydlím. Fascinovaná daným okamžikem, srdce naplněné pocitem, který nikdy nepřenesu mezi slova.

Ty chvíle, které zažíváme nehledě na to, jak jsou dlouhé, jsou jedinečné. Věřte mi že už se nikdy nebudou opakovat, ale navždy v nás něco změnily.

Pár okamžiků, pár minut a je pryč. Domů jsem ale odcházíte s pocitem naprostého naplnění. Setkání s polární září je zážitek, který si v životě nenaplánujete, ale naprosto vás dostane!

Prožít a vidět polární záři na vlastní kůži je dar. Jsem velmi vděčná, že mám tu možnost ji spatřit. Tahle sezóna pro mě nebyla úplně úspěšná, ale pokaždé co jsem ji viděla byla jsem šťastná.

Aurora patří k těm úkazům, které v životě hledám. Divoké a nespoutané, Nepředvídatelné a jedinečné, naplňující a zábavné. To je celý můj život. Můžeme ho změnit jediným okamžikem. Proměnila jsem svůj život v píseň a tanec. Znám takové, co nesouhlasí, ale já bych si za nic na světě nepřála nic jiného. Někdy to uvědomění trvá, někdy hodně. I já sklouznu ke slabé chvíli a pochybám, jsme jen lidé. Buďme lidští, dělejme chyby.

Tak zase někdy, až zamrzne krajina a slunce se spojí s magnetickým polem země, se v noci shledáme.

Myslím na tebe.

Žijte tak, aby váš život byl intenzivní. Zastavte se na okamžik, možná se něco stane.

Měli jste možnost vidět polární záři a kde ?

Děkuji za přečtení.



Diana Hasalová
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky