JOY

27.05.2020

Radost z malých věcí

V životě potkáme přesně ty lidi, které máme potkat. Zažijeme přesně ty chvíle, které máme zažít. Při mé cestě na Bali jsem se seznámila s Nickem, mladým, sympatickým člověkem, se kterým jsem si sedla už od prvního dne. Sdíleli jsme spolu myšlenky hlubší než samotný oceán. Byl to osvobozující pocit SDÍLENÍ, navíc pokud je to s někým, kdo se na svět dívá stejnýma očima. Byl výjimečný. Hodiny strávené povídáním o životě, o hodnotách o krásných okamžicích. Od prvního dne jsem věděla, že jsme se měli potkat, akorát jsem v tu chvíli nevěděla proč. Díky naším dlouhým konverzacím, které jsme vedli v altánku na zahradě, jsem si uvědomila, že je pro mě velmi důležité rozumět si člověkem hlavně po intelektuální stránce. Sice jsem pořád nevěděla, co chci, ale už jsem přesně věděla, co nechci. A to byl dobrý start. Narazili jsme na krásné téma štěstí a radosti. Na co se víc upínáte, o čem více přemýšlíte? Já jsem celý svůj život měla za to, že štěstí je to ono, to, co potřebujeme, ale díky pohledu jiného člověka, se mi najednou otevřela jiná brána. Najednou jsem viděla, že tím klíčem je radost.

Byli jsme dva lidé z jiných zemí a stali se z nás přátelé, kteří vedli jeden druhého k hlubšímu poznání. Přátelství, které bylo naplánováno dopředu nějakou vyšší silou, která nás svedla dohromady.

Kdysi jsem psala článek o štěstí, stále ho naleznete tady na blogu. Lidé se mění a vyvíjejí a tak přicházím s novým myšlenkovým pochodem a to je Štěstí vs. radost. Jsou to pocity propojené, jedna nevylučuje druhou, ale přece jen je každá z nich založená na něčem jiném. Najedeme je jako synonyma, ale nejsou to samé. Štěstí je dosaženo prostřednictvím osobních předmětů a zkušenosti, ale radost je univerzální. Štěstí je vnější a prchavé, za to radost je považována za silnější, odolnější a s tím se ztotožňuji i já. Tajemstvím je, že pro radost musíte využít jen síly svého vlastního vědomí.

Jakmile se umíme každý jediný den radovat z malých věcí, z těch nám naprosto přirozených, vytvoříme si jakýsi malý osobní vesmír, ve kterém je radost naší hlavní náplní. Na Bali jsem se naučila mít každý den radost z východu slunce, z doteku moře na mých nohách, z ranní kávy na terase, z objetí dětí po hodině angličtiny, ze zpěvu ptáků, z ledové sprchy, která mě několikrát za den zachraňovala, z palem, které tančily ze strany na stranu při slabém větříku, z knihy, kterou jsem mohla přečíst jedním dechem, aniž by mě někdo vyrušoval, z meditace, ze zpěvu s kamarády.

Víte co myslím?

Ty každodenní radosti, které nás život dělají speciální. Radost doprovází vnitřní mír a spokojenost. A jakmile si tohle sami uvědomíme, budeme se umět radovat pořád. Budeme se mít pořád krásně, protože víme, že je to založeno čistě na nás a ne na našem okolí. Vzniká pevný řetězec pozitivních vln, který se spojí. Radost z dýchání, radost z uvědomění si hodnoty našeho života, radost z ohně na zahradě. 

A tak jednou v noci při pozorování hvězd, to do sebe všechno zapadlo.

Radost je konstantní a je všude.

Děkuji za přečtení článku, přeji vám krásný den!

Diana Hasalová
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky