Knihy za měsíc květen

01.06.2020

Blog nebude jen o cestování, jelikož teď neplánuji delší cestu, v článcích se budu vracet do mých nedávných cest nebo k tématům seberozvoje a knih.

Za poslední dobu jsem přečetla hned několik knih. Dneska bych vám chtěla povědět o třech, kdy každá je naprosto jiná jak stylem psaní, tak i tématem, ale zaujaly mě natolik, že vám je předávám dál. Knihy beru jako kvalitně strávený čas a velmi si vážím lidí, kteří umí ocenit knihu.

"VOLBA"

První knihou, kterou bych vám chtěla doporučit je Volba. Když jsem ji viděla na internetu, na první pohled mě zaujala a věděla jsem, že si ji musím přečíst. Musím uznat, že jsem se začátkem nemohla prokousat a nějak to nešlo, později jsem knize dala druhou šanci a nelituji. Jedná se o příběh Tomáše, který je ztracený sám v sobě, nešťastný v manželství a práci a neví, jak dál. Depresivní nálada ho opustí až ve chvíli, kdy se setkává s podivínským psychologem, který mu ukáže cestu, jak být šťastný. V knize se prolínají prvky duchovní literatury, detektivky a milostný i psychologický román. Je až neuvěřitelné, jak se děj potkával se současnou realitou. Kniha slibuje, že vám změní život....život mi nezměnila, ale rozhodně mi otevřela oči na spoustu věcí a musím říct, že z ní nadále čerpám.

Úryvek:

"Zdá se mi o světě v plamenech. O jaderných bombách, které dopadají jedna za druhou a polykají města jako rakovina. O našem dožívání v podzemním krytu, kde se z nás pomalu stávají zvířata. Ty sny jsou tak živé. Bojím se, že se jednou budu chtít probudit a zjistím, že je pozdě."

"JUMARORO"

Kniha Jumaroro mě naprosto dostala! Nikdy předtím jsem nečetla nic podobného. Jelikož se snažím sžít více s přírodou a napojit své vnitřní já, hledám způsoby a rady, jak toho docílit. Má nedávná cesta na Bali se s cestou hlavní hrdinky častokrát spojovala, a proto jsem měla pocit, jako bych ten příběh vyprávěla já. Kniha je psaná jednoduše a čtivě. Podle názvu nebudete vědět, co od knihy čekat a stejně se mi záhadným způsobem dostala do ruky, přesně, jak měla. Řekla bych, že kniha je ideální pro člověka, který miluje mystické příběhy a zároveň rád cestuje, toto propojení mě na prosto pohltilo. Hlavní hrdinka se vydává do Brazílie, hledat svého ztraceného přítele. Pátrá po jeho stopách a objevuje tajuplná místa Jižní Ameriky. Jestli něco na filmech, knihách a obecně v životě miluji, tak jsou to nečekané konce. Měla jsem spoustu otázek, stupňovalo se napětí a moje představivost jela na plné obrátky. Do poslední chvíle nemáte ani tušení, jak kniha dopadne a myslím, že konec překvapí každého. Byla to právě tato kniha, která mě donutila na ní myslet i po přečtení a to několik dní...

Úryvek:

Tenký proužek kouře se vznesl nahoru. Bubny ztichly. Narovnala jsem se a cítila se jako vítěz vítězů. Otočila jsem se do strany, tyrkysová ryba se ke mně přiblížila a velkým obřadným gestem mi pokynula, že teď je řada na mně, že je čas, abych tancovala já. Masky čekaly, co udělám. Dlouze se ozvaly Agaminy píšťaly.
"Dance!" zaslechla jsem z davu.

"ŽÁDNÁ SETKÁNÍ NEJSOU NÁHODNÁ"

Stále čtu knihy se sebe rozvojovou tématikou, jakmile jich ale přečtete hodně, najednou vám dojde, že jsou většinou pořád dokola. To ale neznamená, že je to špatně, jak se říká opakování je matka moudrosti. Kniha s názvem poněkud zavádějícím, jelikož o setkání, která nejsou náhodná, tak úplně nejde, je zajímavá a proto vám ji dnes doporučuji. Kniha je určena pro lidi, kteří chtějí duchovně růst a změnit svůj život. Jednoduché návody a cvičení by vám měly pomoci v této cestě. Řekla bych, že kniha je poznáním sama sebe skrz druhé a poukazuje na utvoření lepších mezilidských vztahů. Pokud vás někdo ve vašem okolí vyloženě štve, v této knize najdete návod, jak se od naštvanosti odprostit.

Úryvek:

"Vidím jen to, co chci vidět".

"Nemůžeme změnit jiné lidi, jedinou osobu, kterou můžeme změnit, jsme my sami. ".

Doufám, že jsem vás naladila na přečtení knihy, ať už těchto, nebo jiných. Skrz knížky se můžeme dostat na místa, o kterých se nám jen zdá, můžeme se ponořit do tajů cest, najít ponaučení a porozumění, zkrátka čas strávený s dobrou knihou je vždy skvělý.  


Děkuji za přečtení.

Diana Hasalová
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky